今回は、2018年リリースしたSam Fischer の "This City" という曲を和訳してみました!

聴いていて、とても虚しくなるようなそんな曲です。
彼が今いる "この街" の姿は、果たして彼自身にはどのように映っているのでしょうか。


[ Verse 1 ]
I've been seeing lonely people in crowded rooms
俺はこの人混みの部屋の中で、1人ぼっちのやつらを見てた
Covering their old heartbreaks with new tattoos

過去の心の傷を新しいタトゥーで埋めてるやつらを
It's all about smoke screens and cigarettes

やっぱり煙とタバコばっかりだな
Looking through low lights at silhouettes

暗い光に映る人影をぼんやり見てた


But all I see is lonely people in crowded rooms
けど、俺が見たのは1人ぼっちのやつらばかりだ
[ Chorus ] This city is gonna break my heart


この街は俺の心を壊そうとするんだ
This city is gonna love me then leave me alone


この街が俺を受け入れようとしてるなら、俺はお断りだ

This city's got me chasin' stars

この街は夢を追わせてくれた

It's been a couple months since I felt like I'm home


俺が落ち着いてから何ヶ月か経った
Am I getting closer to knowing where I belong?


俺がどこに属しているのか自覚し始めてきてるのかな
This city is gonna break my heart

この街は俺の心を壊そうとするんだ
She's always gonna break your heart

彼女はいつも君の心を壊そうとするんだ


[ Verse 2 ]
I remember mornings where my head didn't hurt

頭が痛くならなかった朝の事を思い出すんだ
And I remember nights when art didn't feel like work

それに、アートが仕事みたいに感じなかった夜の事を思い出すよ
She wakes up at noon and she's up 'til three

彼女は真昼間に目を覚まして、3時まで起きてるんだ
She leaves her perfume all over me

彼女は俺の体中に香水を残して行ってしまう
But I remember mornings where my head didn't hurt

でも、頭が痛くなかった朝を思い出すよ


[ Chorus ]
Oh, this city is gonna break my heart (it's gonna break my heart)


この街は俺の心を壊してく

This city is gonna love me then leave me alone 

この街が俺を愛そうとする、その時は放っておいてくれ


This city's got me chasin' stars (it's got me chasin' stars)

この街は夢を追わせてくれる
It's been a couple months since I felt like I'm home

俺が落ち着いてから何ヶ月か経った
Am I getting closer to knowing where I belong?

俺がどこに属しているのかわかってきてるのかな
This city's gonna break my heart

この街は俺の心を壊すんだ

[ Bridge ] She's always gonna break your heart

彼女はいつも君の心を壊してしまう


She got a hold on me

彼女は俺を抱きしめた
She got me wrapped 'round her finger

彼女は俺に手を包み込まさせた
She got a hold on me

彼女は俺を抱きしめたんだ
She got me wrapped 'round her finger

彼女は俺に手を握らせたんだ


[ Chorus ]
This city is gonna break my heart

この街にいるとおかしくなりそうだ
This city is gonna love me then leave me alone (it's gonna love me then leave me alone)

この街が俺を必要とする、その時は頼むから放っておいてくれって思うよ

This city's got me chasin stars

この街は夢を追わせてくれるんだ
It's been a couple months since I felt like I'm home


俺が落ち着いてから何ヶ月か経った 

Am I getting closer to knowing where I belong?
俺がどの街にいるべきなのかがわかってきたのかな
This city is gonna break my heart

この街は俺をダメにする
She's always gonna break your heart
彼女は常に自分のことをダメにしてしまう


[ Outro ] This city is gonna break my heart

この街は俺の心を壊そうとするんだ
She's always gonna break your heart

彼女はいつも君の心を壊そうとするんだ